Ήταν μια μεγάλη εβδομάδα για τους ακτιβιστές της οδικής ασφάλειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς η τεχνολογία Intelligent Speed Assistance (ISA) έγινε υποχρεωτική σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Οι κανόνες τέθηκαν σε ισχύ στις 7 Ιουλίου και ακολουθούν μια απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2019 να καταστήσει το ISA υποχρεωτικό σε όλα τα νέα μοντέλα και τύπους οχημάτων που κυκλοφορούν από τον Ιούλιο του 2022. Δύο χρόνια μετά, και η τεχνολογία θα πρέπει να υπάρχει σε όλα τα νέα αυτοκίνητα.
Πώς λειτουργεί το ISA (Intelligent Speed Assistance)
Σε πρώτη φάση, το όριο ταχύτητας σε έναν συγκεκριμένο δρόμο μπορεί να εντοπιστεί με τη χρήση δεδομένων από ένα παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης (GNSS) – όπως το παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS) – και έναν ψηφιακό χάρτη για να προκύψει ένα όριο ταχύτητας. Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με την αναγνώριση φυσικών πινακίδων.
Εάν ο οδηγός βρίσκει….γλυκό το γκάζι, το σύστημα ISA θα τον ειδοποιεί ότι το όριο έχει ξεπεραστεί, αλλά, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Οδικής Ασφάλειας, θα πρέπει “να μην περιορίζει τη δυνατότητα του οδηγού να ενεργεί όπως νομίζει οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Ο οδηγός έχει πάντα τον έλεγχο και μπορεί εύκολα να παρακάμψει το σύστημα ISA“.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι κατασκευαστές έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις επιλογές. Οι δύο πρώτες, μια κλιμακούμενη ηχητική ή δονητική προειδοποίηση, δεν θα παρεμβαίνουν, ενώ οι δύο τελευταίες, η απτική ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ επιτάχυνσης και ο περιοριστής ταχύτητας, θα είναι επεμβατικές στην οδήγηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημείωσε: “Ακόμη και στην περίπτωση της λειτουργίας ελέγχου ταχύτητας, όπου η ταχύτητα του αυτοκινήτου μειώνεται αυτόματα και απαλά, το σύστημα μπορεί να παρακαμφθεί ομαλά από τον οδηγό πατώντας το πεντάλ του γκαζιού λίγο περισσότερο“.
[via]
Πηγή