Στο πλαίσιο του συνεδρίου προγραμματιστών Google I/O 2024, η εταιρεία προχώρησε σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο εμφανίζει τα αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησής της. Προσθέτει αυτό που ονομάζει AI Overviews, το οποίο προσφέρει μια περίληψη πληροφοριών σχετικά με ένα αίτημα αναζήτησης, με βάση τη συλλογή πληροφοριών από διάφορες πηγές του Διαδικτύου, με συνδέσμους προς αυτές τις πηγές. Τα AI Overviews αναπτύσσονται για τους χρήστες του Google Search στις ΗΠΑ και θα επεκταθούν σε περισσότερες χώρες στο μέλλον.
Ωστόσο, η Google αναγνωρίζει ότι αυτή η νέα λειτουργία AI Overviews μπορεί να μην είναι δημοφιλής σε ορισμένους χρήστες που θα προτιμούσαν να βλέπουν τα παλιά παραδοσιακά αποτελέσματα με άμεσα links σε άλλες ιστοσελίδες. Γι’ αυτό, η εταιρεία αποκάλυψε ότι προσθέτει ένα νέο φίλτρο στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google με την ονομασία «Web» που επαναφέρει την παραδοσιακή λειτουργία του Google Search.
Σε μια δημοσίευση στο λογαριασμό Google Search Liaison X (πρώην Twitter), η εταιρεία δήλωσε ότι το νέο φίλτρο «Web» είναι όπως τα άλλα φίλτρα που βλέπετε για τα αποτελέσματα αναζήτησης για «Images», «Videos», «News» και άλλα. Το φίλτρο «Web» θα το βρείτε στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης ή αν κάνετε κλικ στην επιλογή «More».
Σε μια επόμενη δημοσίευση, η Google ανέφερε:
Προσθέσαμε αυτό το φίλτρο αφού ακούσαμε από κάποιους ότι υπάρχουν φορές που θα προτιμούσαν να βλέπουν μόνο links προς ιστοσελίδες στα αποτελέσματα της αναζήτησής τους, όπως αν ψάχνουν για μακροσκελή γραπτά κείμενα, χρησιμοποιούν μια συσκευή με περιορισμένη πρόσβαση στο Internet ή όσοι απλά προτιμούν τα αποτελέσματα που βασίζονται σε κείμενο να εμφανίζονται ξεχωριστά από τις λειτουργίες αναζήτησης. Αν ανήκετε σε αυτή την ομάδα, απολαύστε το!
Το φίλτρο «Web» στα αποτελέσματα του Google Search επεκτείνεται σταδιακά και θα είναι διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο σύντομα.
Πηγή