Το περασμένο Σαββατοκύριακο η Κίνα εγκαινίασε τη σύνδεση Shenzhen-Zhongshan, ένα νέο σύστημα διαθαλάσσιας σήραγγας και γέφυρας που βρίσκεται στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ, στη Νότια Κίνα. Το αρχιτεκτονικό θαύμα καταρρίπτει όπως φαίνεται 10 παγκόσμια ρεκόρ – αν και πολύ συγκεκριμένα.
Οι εκβολές του ποταμού Περλ, όπου ο ποταμός Περλ εκβάλλει στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές στον κόσμο. Περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και εννέα πόλεις της Γκουανγκντόνγκ, οι οποίες χωρίζονται από μεγάλες υδάτινες μάζες με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να είναι εξαιρετικά δύσκολες.
Η σύνδεση Shenzhen-Zhongshan έχει σχεδιαστεί για να το διορθώσει αυτό. Ο σύνδεσμος εκτείνεται σε μήκος 24 χιλιομέτρων, συνδέοντας τις δύο πόλεις που φέρουν το όνομά του, οι οποίες βρίσκονται στις απέναντι όχθες των εκβολών του ποταμού Περλ. Δεν είναι όμως απλά μια μεγάλη γέφυρα, καθώς μια υποθαλάσσια σήραγγα στη μέση περνάει ανάμεσα σε δύο τεχνητά νησιά, με γέφυρες που συνδέουν κάθε νησί με την πόλη που βρίσκεται στην αντίστοιχη πλευρά.
Με οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας που επιτρέπουν ταχύτητες έως 100 km/h, η σύνδεση φαίνεται να μειώνει τη διαδρομή που κανονικά διαρκεί δύο ώρες σε μόλις 30 λεπτά. Μετά από επτά χρόνια κατασκευής, η σύνδεση άνοιξε τελικά στην κυκλοφορία στις 3 μ.μ. τοπική ώρα στις 30 Ιουνίου.
Σύμφωνα με το China Global Television Network (CGTN), η σύνδεση Shenzhen-Zhongshan θέτει 10 νέα παγκόσμια ρεκόρ:
- Μεγαλύτερο άνοιγμα για μια πλήρως υπεράκτια κρεμαστή γέφυρα με χαλύβδινο κιβωτιοειδή φορέα (1.666 m).
- Υψηλότερο κατάστρωμα γέφυρας (91 m/).
- Υψηλότερη απόσταση ναυσιπλοΐας για θαλάσσια γέφυρα
- Μεγαλύτερη αγκύρωση υπεράκτιας κρεμαστής γέφυρας (344.000 m3 σκυροδέματος)
- Υψηλότερη ταχύτητα δοκιμής αντίστασης στον άνεμο για κρεμαστή γέφυρα (83,7 m ανά δευτερόλεπτο)
- Μεγαλύτερο χαλύβδινο κατάστρωμα γέφυρας με εποξειδική άσφαλτο θερμής ανάμιξης (378.800 m2)
- Μεγαλύτερη σήραγγα βυθισμένων σωλήνων διπλής κατεύθυνσης, οκτώ λωρίδων (5.035 m).
- Ευρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα με χαλύβδινο κέλυφος και σκυρόδεμα (έως 55,6 m)
- Μεγαλύτερο ενιαίο όγκο χύτευσης για βυθισμένη σήραγγα με χαλύβδινο κέλυφος και αυτοσυμπυκνούμενο σκυρόδεμα (29.000 m3 ανά τμήμα σήραγγας)
- Το ευρύτερο επανειλημμένα αναδιπλούμενο πώμα νερού σχήματος Μ που χρησιμοποιήθηκε στον τελικό σύνδεσμο μιας σήραγγας βυθισμένου σωλήνα (3 m)
Τυγχάνει επίσης να είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος κόμβος ταχείας κυκλοφορίας και αεροδρομίου στον κόσμο.
Επιπλέον, το τμήμα της σήραγγας διαθέτει ορισμένα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως νέα συστήματα πυρόσβεσης και απαγωγής καπνού. Μια ομάδα 14 ρομπότ περιπολεί συνεχώς στη σήραγγα, παρακολουθώντας τους σωλήνες και τα καλώδια που διατηρούν την ομαλή λειτουργία των πραγμάτων, και μπορεί ακόμη και να προσέχει για ατυχήματα με αυτοκίνητα. Όταν συμβεί αυτό, μπορούν προφανώς να κατευθύνουν την κυκλοφορία μέσω ενσωματωμένων μεγαφώνων και να κινηματογραφούν τη σκηνή, ενώ τη μεταδίδουν σε ένα απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου.
Τα φώτα κατά μήκος των τοίχων διαθέτουν επίσης συστήματα φωτισμού με χρωματική κωδικοποίηση. Όταν όλα είναι καλά, είναι πράσινα, αλλά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης θα γίνουν κόκκινα. Μπορούν ακόμη και να γυρίσουν προοδευτικά από κίτρινο σε πράσινο κατά μήκος της σήραγγας για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να οδηγηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης.
Η σύνδεση Shenzhen-Zhongshan ενώνεται με τη γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Ζουχάι-Μακάου, τη μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο που διασχίζει τη θάλασσα και βρίσκεται περίπου 31 χιλιόμετρα μακριά βοηθώντας τους ανθρώπους να μετακινούνται λίγο πιο εύκολα σε αυτές τις πυκνοκατοικημένες περιοχές.
[via]