Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει πρόσθετο δασμό στα οχήματα που εισάγονται από την Κίνα από τον επόμενο μήνα, όπως ανακοίνωσε η Επιτροπή την περασμένη Τετάρτη. Οι πρόσθετοι δασμοί φτάνουν το 38%, προστιθέμενοι στον υφιστάμενο δασμό 10% που επιβάλλει η ΕΕ στα ξένα οχήματα.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από μια πολύμηνη έρευνα που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις, οι οποίες τους επιτρέπουν να πωλούν τα οχήματά τους φθηνότερα από τους ανταγωνιστές τους. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ανεξάρτητου παρόχου ερευνών Rhodium Group, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα αντιστοιχούν περίπου στο 37% του συνόλου των εισαγωγών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι επιβάλλει τους νέους δασμούς για να “εξαλείψει το σημαντικό αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” των κινεζικών EV και να διασφαλίσει ότι “ανταγωνίζονται σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού”. Οι δασμοί διαφέρουν ανά εταιρεία, με την BYD να αντιμετωπίζει δασμό 17,4%, την Geely 20% και την SAIC 38,1%.
Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δεν είναι ευχαριστημένο με τις αλλαγές και σε ανακοίνωση του αναφέρει τα εξής:
Η ΕΕ αγνόησε τα γεγονότα και τους κανόνες του ΠΟΕ [Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου], αγνόησε τις επανειλημμένες ισχυρές αντιρρήσεις της Κίνας και αγνόησε τις εκκλήσεις και τις αποτροπές των κυβερνήσεων και των βιομηχανιών πολλών κρατών μελών της ΕΕ
Ο πρόεδρος Joe Biden προέβη σε παρόμοια κίνηση στις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα, αυξάνοντας τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από 25% σε 100%. Αυτό έγινε ως απάντηση στον φόβο της βιομηχανίας ότι τα φθηνά EV της Κίνας θα μπορούσαν να κατακλύσουν τις αγορές και ενδεχομένως να θέσουν εκτός λειτουργίας τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
[via]
Πηγή