Η Google ανακοίνωσε δύο πακέτα ενημερώσεων για το Search που έχουν ως στόχο να αναδείξουν περισσότερο το χρήσιμο περιεχόμενο, ενώ παράλληλα θα χαρακτηρίζουν περισσότερα πράγματα ως spam. Η Google “βελτιώνει” τα βασικά συστήματα κατάταξής της για να προσδιορίζει καλύτερα “αν οι ιστοσελίδες είναι μη χρήσιμες, έχουν κακή εμπειρία χρήσης ή μοιάζουν σαν να δημιουργήθηκαν για μηχανές αναζήτησης αντί για ανθρώπους“.
Αυτό αναφέρεται συχνά ως περιεχόμενο βελτιστοποιημένο για μηχανές αναζήτησης (SEO), το οποίο μπορεί να είναι υπερβολικά μεγάλο, φλύαρο και μπορεί στην πραγματικότητα να μην μεταφέρει τίποτα πέρα από το να φαίνεται καλό στους αλγόριθμους της Google. Η ανησυχία είναι ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα υπερθεματίσουν αυτό το πρόβλημα. “Ιστοσελίδες που δημιουργήθηκαν κυρίως για να ταιριάζουν με πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης” αναφέρει η Google.
Αυτή η ενημέρωση έχει ως στόχο να μειώσει το πόσο “χαμηλής ποιότητας, μη πρωτότυπο περιεχόμενο” εμφανίζεται στο Search κατά περίπου 40%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Google, ενώ στέλνει “περισσότερη κίνηση σε χρήσιμες και υψηλής ποιότητας τοποθεσίες“.
Η Google λέει ότι αυτή η ενημέρωση του Μαρτίου 2024 θα είναι “πιο σύνθετη” από τις συνήθεις κεντρικές ενημερώσεις, καθώς πραγματοποιεί αλλαγές σε πολλά βασικά συστήματα. Γι’ αυτό η εφαρμογή της μπορεί να διαρκέσει έως και ένα μήνα.
Έχουμε βελτιώσει τα βασικά μας συστήματα κατάταξης για να εμφανίζουμε πιο χρήσιμα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μια ποικιλία καινοτόμων σημάτων και προσεγγίσεων. Δεν υπάρχει πλέον ένα μόνο σήμα ή σύστημα που χρησιμοποιείται για να γίνει αυτό, και έχουμε επίσης προσθέσει μια νέα σελίδα FAQ για να εξηγήσουμε αυτή την αλλαγή.
Παράλληλα, η Google θα ταξινομεί περισσότερα πράγματα ως spam. Μια επικαιροποιημένη πολιτική κατάχρησης περιεχομένου σε κλίμακα θα δει τη Google “να αναλαμβάνει δράση σε περισσότερους τύπους περιεχομένου με μικρή έως καθόλου αξία που δημιουργούνται σε κλίμακα, όπως σελίδες που προσποιούνται ότι έχουν απαντήσεις σε δημοφιλείς αναζητήσεις, αλλά αποτυγχάνουν να παραδώσουν χρήσιμο περιεχόμενο”.
Για να αντιμετωπίσουμε καλύτερα αυτές τις τεχνικές, ενισχύουμε την πολιτική μας ώστε να εστιάσουμε σε αυτή την καταχρηστική συμπεριφορά – παραγωγή περιεχομένου σε κλίμακα για την ενίσχυση της κατάταξης στην αναζήτηση – είτε εμπλέκονται αυτοματισμοί, είτε άνθρωποι, είτε συνδυασμός αυτών.
Η Google κυνηγάει τις ιστοσελίδες που μπορεί να έχουν “σπουδαίο περιεχόμενο”, αλλά φιλοξενούν “περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας που παρέχεται από τρίτους με στόχο την εκμετάλλευση της ισχυρής φήμης της ιστοσελίδας φιλοξενίας”. Αυτή η πρακτική θα θεωρηθεί spam, με την επιβολή να ξεκινά στις 5 Μαΐου για να μπορέσουν οι ιστότοποι να κάνουν αλλαγές.
Για παράδειγμα, ένας τρίτος μπορεί να δημοσιεύει αξιολογήσεις δανείων πληρωμών σε έναν αξιόπιστο εκπαιδευτικό ιστότοπο για να κερδίσει οφέλη κατάταξης από αυτόν. Τέτοιο περιεχόμενο που κατατάσσεται ψηλά στο Search μπορεί να μπερδέψει ή να παραπλανήσει τους επισκέπτες που μπορεί να έχουν πολύ διαφορετικές προσδοκίες για το περιεχόμενο μιας συγκεκριμένης ιστοσελίδας.
Ας ελπίσουμε ότι αυτή τη φορά θα καταφέρει να διορθώσει τα κακώς κείμενα, ειδικά στον τομέα της ειδησεογραφίας όπου βαρεθήκαμε να βλέπουμε άρθρα copy-paste σε άλλες ιστοσελίδες (φυσικά χωρίς να αναφέρεται η πηγή) και την…κυρία Google να προωθεί αυτά στα Discover, Google News κλπ. επειδή υποτίθεται ότι δουλεύουν οι αλγόριθμοι της. Και μιας και το είπαμε, ευκαιρία να κάνετε ένα follow στο Techgear.gr στο Google News πατώντας εδώ! Άντε να δούμε…
[via]