Η Statcounter δημοσίευσε την έκθεσή της για τον Ιανουάριο του 2024, στην οποία παρουσιάζονται οι τελευταίες αλλαγές στην αγορά των browsers για desktop και mobile. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε χρησιμοποιώντας κώδικα παρακολούθησης σε πάνω από 1,5 εκατομμύριο ιστοσελίδες παγκοσμίως, ο Microsoft Edge τα πήγε περίφημα τον Ιανουάριο του 2024, καταφέρνοντας να σημειώσει νέο ιστορικό υψηλό, με μερίδιο 12.96% στα desktops.
Όπως είναι αναμενόμενο, ο Google Chrome εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα πρόγραμμα περιήγησης για υπολογιστές με μερίδιο 64,84%. Μετά από μια σημαντική αύξηση τον Δεκέμβριο του 2023, ο Chrome έχασε 0,39 μονάδες, κάτι που η Google μπορεί εύκολα να αντέξει, λαμβάνοντας υπόψη την κυρίαρχη θέση της. Οι πρόσφατες ενημερώσεις του Chrome εισήγαγαν αρκετές λειτουργίες με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), οι οποίες ενδέχεται να προσελκύσουν χρήστες από εναλλακτικά προγράμματα περιήγησης.
Ο Safari της Apple είναι στην τρίτη θέση των πιο δημοφιλών browsers για υπολογιστές, με μερίδιο αγοράς 8,83% (-0,13 μονάδες). Ο Mozilla Firefox είναι τέταρτος με 7,57% (-0,05 μονάδες) και ο Opera είναι πέμπτος με ποσοστό 3,23% (-0,57 μονάδες).
Σε ότι αφορά το mobile, ο Edge δεν πλησιάζει τους αντιπάλους του. Ίσως η επερχόμενη υποστήριξη των extensions να βοηθήσει τη Microsoft να κάνει τον browser της για φορητές συσκευές πιο δημοφιλή σε Android και iOS, αλλά προς το παρόν, τα πράγματα είναι μάλλον αδιάφορα για τον γίγαντα του λογισμικού. Η Statcounter αναφέρει ότι ο Microsoft Edge έχει μερίδιο αγοράς μόλις 0,3% (+0,06 μονάδες).
Στην πρώτη θέση βρίσκεται και πάλι με άνεση ο Chrome με 64.74%, ακολουθεί ο Safari με 25.07%, ο Samsung Internet me 4.39%, ο Opera με 2.15% και στην πέμπτη θέση ο UC Browser με 1.36%.
*Η κεντρική εικόνα αποτελεί δημιουργία του Denny Müller on Unsplash